28 Haziran 2013

Astım Hastalığı


Astım, solunum yolları iltihaplanmaları ve daralmaları sebebi ile ortaya çıkan bir hastalıktır. Solunum yollarında gerçekleşen bu daralma ve iltihaplanmalar mukozanın şişmesine ve burada bulunan sıvının artmasına neden olur. Astım rahatsızlığı olan kişilerin nefes almalarıyla ilgili bir sorunları yoktur. Sorun aldıkları nefesi verebilmekle ilgilidir. Alınan nefesle genişlemiş olan ciğerlerden hava yeterince boşaltılamaz. Bu da rahatsızlığa neden olur. Astım rahatsızlığı, sürekli dikkat edilmesi gereken, kişinin yaşamı boyunca kendi kendine bilinçli davranışlarla daha rahat bir yaşam kalitesine sahip olabileceği bir rahatsızlıktır. Çevre koşulları ve yaşanan ortam için alınan tedbirler, bu rahatsızlığı olan kişilerin daha rahat etmesini ya da tedbir alınmazsa rahatsız olmasını sağlayacaktır.

Astım Belirtileri
  • Hırıltılı nefes alma,
  • Öksürük,
  • Nefes almakta güçlük çekme,
  • Göğüste sıkışma hissi,
  • Normal insanlara nazaran daha çabuk yorulma

Astım Nedenleri
Astım hastalığına neyin neden olduğu tam olarak tespit edilememekle birlikte, risk faktörlerini genetik ve çevresel olarak ikiye ayırarak şu şekilde sıralayabiliriz;

Genetik faktörler;
  • Genetik faktörlerin en önemlisi alerjidir. Alerji genetik olarak geçiş gösterir ve bu geçişten sorumlu bazı genler astım hastalığı için tanımlanmıştır.

Çevresel faktörler;
  • Mesleksel bazı toz ve kimyasal maddeler,
  • Sigara dumanı,
  • Hava kirliliğine maruz kalmak,
  • Sık sık üst solunum yolu enfeksiyonu geçirmek,
  • Evlerde bulunan tozlar,
  • Gebelik döneminde sigara içilen çocuklarda astım daha sık görülür,
  • Uzun süre kapalı alanlarda bulunmak,
  • Beslenme alışkanlıkları

Astımı olan kişilerin, aldıkları ilaçların yanında bitkisel tedavi olarak kullanabilecekleri bitkiler bulunmaktadır. Astıma iyi gelen bitkileri aşağıda sıralıyoruz;
  • Nar, havuç ve soğan astıma iyi gelir.
  • Maydanoz tohumlarının ve yapraklarının kaynatılması ile elde edilen saf maydanoz suyu içilebilir,
  • Andız otu kökü; ezilip balla karıştırılarak yenirse astıma faydalıdır.
  • Çam filizi, çayı yapılarak iki kahve fincanı içilirse, astıma çok iyi gelir. Sıcak içilmelidir.
  • Devetabanının suda kaynatılıp, buharının solunması astıma ve her türlü nefes darlığına iyi gelir.
  • Kahvaltı öncesi bir bardak kaynatılmış nane suyu içilebilir,
  • Marul yenebilir,
  • Havuç suyu bal ile karıştırılarak günde üç defa içilebilir,
  • Bir fincan kaynar suyun içine bir çay kaşığı kantaron katılıp kısa bir süre demlenmesinin ardından sabahları aç karnına içilebilir.
  • Bir adet limon sıkılıp bir çay kaşığı balla karıştırılıp içilmesi faydalıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder